Vierwielige fietsen voor comfort, veiligheid en vrijheid.
SITIBIKE stabiele comfortabele fiets / zitfiets / vierwielfiets voor iedereen!
De Sitibike van FoxiBikes is een stabiele, comfortabele vierwielige fiets met zitpositie.
Met vering, regelbare elektrische trapondersteuning, bagageruimte en comfortabele zit.
Stabiel door unieke achterwielbesturing. Geschikt voor korte en middellange afstanden.
Keuze uit ruim 150 kleuren. Prijs: € 3500.
Wilt u comfortabeler fietsen? Durft of kunt u niet meer op een normale fiets of e-bike rijden? Maar wilt u niet afhankelijk zijn van een minder stabiele of minder sterke driewielfiets, of stilzitten op een scootmobiel? Met de Sitibike kan het! Omdat de Sitibike een zeer stabiele vierwielige fiets is, hoeft u hem niet in evenwicht te houden. Ook kunt u eenvoudig opstappen en afstappen. U zit en fietst comfortabel en veilig, omdat u in een stoel zit. En u heeft voorin en achterop bagageruimte.
"De Sitibike zitfiets: dat zit wel goed!"
Achterwielbesturing en vier wielen maakt stabiel!
Wat is een Sitibike?
De Sitibike (lees Sit e-bike) is een gepatenteerde vierwielfiets van FoxiBikes. Het is geen gewone fiets, het is geen skelter, het is geen invalidenvoertuig, het is geen verbouwde fiets. De Sitibike is een uniek ontwerp, met de functionaliteiten van een fiets of e-bike. In tegenstelling tot gewone fietsen en tot drie- en vierwielers die op fietsen lijken, heeft de Sitibike een laag zwaartepunt, en achterwielbesturing, hetgeen beide bijdraagt aan de hoge stabiliteit.
Een Sitibike heeft twee trappers, waarmee u fietsend kunt rijden. De trappers drijven het linker voorwiel aan. Dit wiel heeft standaard drie versnellingen(+/- 0-8, 8-15, 15-20+ km p/u)* en een terugtraprem. Ook is er een velgrem / handrem op gemonteerd. Het rechter voorwiel is een e-bike wiel. Het e-bike wiel rechts is voorzien van een schijfrem. U kunt het op het display eenvoudig zo instellen, dat zodra u begint te trappen, de e-bike set direct trapondersteuning geeft, met de kracht die u heeft ingesteld; het zogenaamde PAS-systeem. Ook heeft de Sitibike naast een fietsslot een standrem / parkeerrem, waardoor onbeheerd wegrollen wordt voorkomen.
Een Sitibike is zwaarder dan een gewone fiets. Zorg dat één voet 'boven' staat, zodat u meteen kracht kunt zetten op die trapper. Zodra u een halve ronde getrapt heeft, gaat de motor meehelpen.
Als u met/naast de Sitibike wilt lopen, dan kunt u een knopje op de display ingedrukt houden, waardoor de Sitibike dan in looptempo begint te rijden. In noodgevallen kunt u dit systeem ook zittend op de fiets als 'launch control' gebruiken, maar daar is het niet voor bedoeld, want in dat geval belast het de motor meer dan wenselijk is.
Naast het display en de bediening van de e-bike set vindt u verder op het verstelbare stuur een fietsbel, de bediening van de versnellingen, een grote verstelbare spiegel, en eventueel de bediening van knipperlichten en/of andere opties, zoals een telefoonhouder; als u het '12 Volt Pakket' heeft, beschikt u over o.a. een 12 volt ingang en een usb-ingang, zodat u uw telefoon of een TomTom tijdens het rijden als navigatie kunt gebruiken en/of opladen.
* = Volgens het CBS fietsen mannen tussen 25 en 55 jaar gemiddeld 14 km p/u. Vrouwen gemiddeld 12 km p/u. Volgens de Fietsersbond ligt het iets hoger, namelijk tussen 17 en 22 km p/u op een stadfiets, 25 tot 26 km p/u op een electrische fiets, 26 tot 27 km p/u op een lage ligfiets. Dit was echter bij een test, want in de praktijk blijkt tweederde van de mensen langzamer te rijden -gemiddeld met alle typen fietsen opgeteld 18 km p/u-, omdat de fietsen soms slecht zijn, de banden te zacht zijn, men 'lui rijdt', en/of men een slechte conditie heeft.
Veel mensen rijden met de Sitibike -nadat ze weggereden zijn in versnelling 1 en PAS1 of PAS2- meestal in versnelling 2 met PAS2 (iets onder de 15 km p/u) of met PAS3 (15 km p/u). In versnelling 3 kunt u vergelijkbaar rijden, waarbij u gemakkelijk 15 km p/u rijdt met PAS3, of sneller met PAS4 of PAS5. De 'richtsnelheid' voor een Sitibike is 'meegaan met het verkeer', dus meestal 15 km p/u.
En fietsen maar...
De hoogte van de zitting van de stoel van de Sitibike is vergelijkbaar met de hoogte van een stoel in huis. De zithoogte is niet direct instelbaar. U kunt de stoel naar voren en naar achteren schuiven, net als een autostoel. De stoel is niet draaibaar. Het middendeel van het frame van de Sitibike is verlaagd, zodat u een gemakkelijke instap heeft en kunt gaan zitten. Eventueel kunt u het stuur tijdelijk naar voren klappen om het instappen nog gemakkelijker te maken. Iedereen met een lengte tussen 1,60 en 1,90 meter en maximaal 120 kilo zal een goede zit kunnen vinden. Naast de standaard stoel kunt u tegen meerprijs voor de comfort-stoel of sport-stoel kiezen, die armleuningen hebben, die u omhoog kunt doen, om nog eenvoudiger op te stappen. Gemak dient de mens.
FoxiBikes Sitibike 2.0 is een bijzondere verschijning!
Zodra u zit, kunt u het e-bike-systeem met een druk op de knop aanzetten. Tijdens het rijden kunt u zelf kiezen in welke versnelling, en dus ook met welke snelheid u wilt rijden. Ook kunt u zowel vooraf als tijdens het rijden met een druk op de knop aangeven of veranderen hoeveel elektrische trapondersteuning u wilt.
Zodra u stopt met trappen, stopt ook automatisch de trapondersteuning. En ook als u met de schijfrem van het rechter wiel remt, stopt de trapondersteuning. De Sitibike kan niet volledig electrisch rijden, en hij kan ook niet uit zichzelf electrisch rijden of versnellen, er is alleen ondersteuning als u trapt.
Het stuur van de Sitibike is even breed als een gemiddeld fietsstuur. Het heeft de vorm van een ATB-fietsstuur, dus bijna recht. Om te sturen hoeft u het stuur maar een klein beetje te bewegen, dat is al voldoende. Net als bij een gewone fiets raden wij u aan altijd minimaal één hand, maar liefst beide handen aan het stuur te houden.
Achterwielbesturing voelt anders aan dan voorwielbesturing. Het is in het begin vreemd dat u de voorwielen niet ziet insturen, maar waar u naar kijkt en waar u naar stuurt, daar gaat de fiets ook naar toe. Maar na een kwartiertje bent u er aan gewend en zult u merken dat dit erg prettig rijdt. Ook hoeft u met de Sitibike maar heel weinig te sturen; de achterwielen reageren al op kleine bewegingen van het stuur. Een bewegingsdemper zorgt er voor dat het stuur niet nerveus beweegt.
Een vierwieler is stabieler! Vanwege zijn stabiliteit is de vierwielige Sitibike erg comfortabel. Door de constructie met vier wielen is de Sitibike stabieler dan een driewielige fiets of driewieler, omdat driewielers in een bocht eerder de neiging hebben om om te vallen.
Houd er rekening mee dat u met drie- of vierwielers, dus ook met de Sitibike, wat rustiger door een bocht moet gaan dan met een normale fiets. Rechtdoor fiets u gemakkelijk sneller dan een gewone fiets, maar voor een bocht is het verstandig om even te kijken hoe hard u gaat en eventueel wat vaart te minderen. Zittend op een gewone fiets kantel je met fiets en lichaam naar de binnenzijde van de bocht, maar een drie- of vierwieler blijft rechtop staan, waardoor je lichaam iets uit het middelpunt wilt, als je te hard door een bocht gaat. De stabiliteit en de ondersteunende stoel van de Sitibike geven u dan een veilig gevoel en vertrouwen.
Drie- en vierwielers hebben een grotere draaicirkel dan een gewone fiets. De Sitibike dus ook. Deze is echter slechts zo'n 3,5 meter op de voorwielen. De Sitibike beschikt over een stuurstop. Deze zorgt er voor dat het stuur een maximale stuuruitslag heeft. Daardoor kan het stuur dus nooit zover gedraaid worden, dat de fiets negentig graden wil draaien en te snel wil overhellen.
Wanneer u klaar bent met rijden, en u hebt de Sitibike stilgezet met de handrem en/of de terugtraprem, dan kunt u afstappen. Op de fiets is een standrem aanwezig, die wegrollen voorkomt. Maar u kunt de fiets ook met het slot vastzetten tegen wegrollen. De e-bike-set kunt u uitzetten door het hoofdknopje ingedrukt te houden, maar als u dat vergeet of niet doet, zal de set zich na vijf minuten vanzelf uitzetten.
De voorkant is 'vast' en de achterkant 'stuurt', waardoor de Sitibike zeer stabiel is.
FoxiBikes Sitibike 2.0 heeft voorin plaats voor een boodschappentas, een FoxiBikes opbergbox enz.
Voor wie is een Sitibike bedoeld?
De Sitibike is een voertuig voor een breed publiek. Uiteraard is hij geschikt voor mensen die moeilijk op een gewone fiets kunnen fietsen, of die evenwichtsproblemen hebben, of die een driewielfiets te instabiel of moeilijk bedienbaar vinden. Het is echter geen invalidenvoertuig, om het zo maar te zeggen. Omdat hij veel eigenschappen van een normale fiets heeft, is de Sitibike in principe voor iedereen geschikt, die comfortabel en veilig wil fietsen. Hij kan daarom gebruikt worden door iedereen 'van 9 tot 90'. Dus ook door mensen die veilig hun kind willen vervoeren (zie foto), of die een huisdier willen meenemen, of die veel materiaal te vervoeren hebben (zie de 75 liter box, en de uitbreidbare ruimte achterop). Kortom: FoxiBikes denkt niet in hokjes, de Sitibike is echt geschikt voor iedereen!
De Sitibike is -door FoxiBikes' speciale bevestigingsplaat- prima geschikt om een kind te vervoeren in een fietskinderzitje. meer info
Afmetingen en uitrusting: een Sitibike is kleiner (korter, lager) dan een gewone fiets!
Je zou het misschien niet zeggen, maar de Sitibike is met zijn 1,87m lengte even lang als, of zelfs ietsje korter dan een gemiddelde 'gewone' fiets. De banden steken voor en achter iets verder uit dan het frame of de pvc-delen; mocht u per ongeluk ergens tegenaan rijden, dan zal hopelijk eerst een wiel iets raken en heeft u verder geen (lak)schade aan de fiets.
"De Sitibike lijkt zo groot," horen wij wel eens. Toch is ie zelfs korter dan een gemiddelde fiets!
Wel breder aan de voorkant, maar smaller van achteren, en een stuk lager dan een fiets.
De Sitibike heeft een even breed stuur als een gemiddelde fiets. Hij is alleen bij de voorwielen iets breder (75 cm totaal), maar smal genoeg om bijvoorbeeld nog door een deuropening te kunnen rijden, zodat hij ook in een stalling zoals schuur of garage neergezet kan worden. Het stuur is verstelbaar en dus ook neerklapbaar bij het op- en afstappen. Wij adviseren om de fiets altijd in een gesloten ruimte te stallen. Indien u de fiets buiten parkeert, adviseren wij om de weersbestendige beschermhoes te gebruiken.
Moet u uw Sitibike door een kleine ruimte of nauwe bocht manouvreren als u hem parkeert of tevoorschijn haalt? Bijvoorbeeld door een poort, of in een schuur, of in een flatkelder? Dat kan soms lastig zijn. Misschien moet u een paar keer heen en weer steken. Een tip is dan om de voorkant (of beide kanten) op een 'hondje' / 'trolley' (= 'plank met vier wieltjes') te zetten, zodat u de Sitibike gemakkelijk door een korte haakse bocht kunt manouvreren.
De zitting van de stoel (naar keuze) is vrijwel op de normale hoogte als een gewone stoel in huis. Tesamen met het verlaagde middendeel van het frame zorgt dat voor een eenvoudige opstap. De stoel is verschuifbaar, op dezelfde wijze als een autostoel. Standaard wordt een lage stoel, dus met korte rugleuning, en polyester zitting, rugleuning en korte, vaste zijarmen, gemonteerd. Optioneel is ook een hogere comfort-stoel, of een hogere kunstleren sportstoel te monteren. Voordeel van die stoelen is dat naast de lekkere zit met ondersteuning van de gehele rug, u uw armen kunt laten rusten op de inklapbare armleuningen, zodat uw armen niet moe worden van het sturen.
standaard stoel
comfort-stoel
sport-stoel
Sitibike (animatie van model 1.4)
Sitibike Lowrider = extra lage instap
Naast de Sitibike zoals die hier op de website staat, levert FoxiBikes een variant met een extra lage instap: de Lowrider. Bij de standaard Sitibike zit het zijframe 30 cm boven de grond. Bij de Lowrider-versie is het zijframe verlaagd en zit het nog slechts 17 cm boven de grond. meer info
De FoxiBIkes Sitibike Lowrider, met extra lage instap
Waarom een Lowrider? Dat kan om verschillende redenen. Misschien kunt u uw benen niet ver genoeg optillen om gemakkelijk bij een standaard Sitibike in te stappen. Dan is de lage instap van de Lowrider erg prettig. Of misschien vindt u gewoon het model van de Lowrider mooier dan de standaard Sitibike.
Tip: Mocht u om medische redenen kiezen voor een FoxiBikes Sitibike Lowrider met extra lage instap, dan is het goed om te weten dat u bij uw gemeente kunt informeren of u de aanschaf van uw Sitibike Lowrider gedeeltelijk of zelfs geheel vergoed kan krijgen via de WMO-regeling. Lees verderop op deze pagina meer over de WMO-regeling.
Bagage meenemen met een Sitibike
De Sitibike heeft aan de voorzijde een open bagageruimte, waar precies een grote boodschappentas of een grote fietsmand in past. FoxiBikes levert een speciaal voor de Sitibike gemaakte afsluitbare kunststof 'Bagagebak 75 liter' beschikbaar, die voorin past, waarin u boodschappen, reisspullen, uw hond, bezorgartikelen, of wat dan ook kunt vervoeren. Aan de achterzijde kan eenvoudig een optioneel bagagerekje in het frame worden geklikt, waarmee u bijvoorbeeld een zadeltas, een gewone tas, een wandelstok, of zelfs een rollator of andere items kunt bevestigen en meenemen. Er mag aan de Sitibike geen aanhangwagentje of andere te trekken items gehangen of gemonteerd worden, om de e-bike motor niet te overbelasten.
Optioneel: Een bagagebak voorop, een bagagerekje achterop, de boodschappen, de rollator en wandelstok kunnen mee;
bij welke andere fiets kan dat ook?
Meer over de techniek van de Sitibike
Uniek aan de Sitibike is dat de achterwielen sturen, niet de voorwielen. Dit heeft als voordeel dat de voorzijde van de fiets, en daarmee de gehele fiets, erg stabiel is. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld voorwiel-gestuurde driewielers, die eerder de neiging hebben om te vallen. Prettig is het comfort, doordat de Sitibike geveerd is.
De Sitibike heeft een 36V 250W e-bike motor met standaard een 560 Watt accu, of optioneel een 750 Watt of 1120 Watt accu-pakket. Deze zit onder de stoel verstopt en wordt geladen via een stekker.
De trapondersteuning treedt in werking zodra u begint te trappen. Deze staat standaard ingesteld op ondersteuning tot 20 km p/u: dat vinden wij snel zat in het dagelijks verkeer!
(indien gewenst kan deze ook op 25 km p/u worden gezet)
De actieradius van e-bikes is altijd afhankelijk van de belasting en de omstandigheden. Het spreekt voor zich dat u met een lichte trapondersteuning langer met een accu-lading doet, dan met een hoge trapondersteuning. Ook hebben accu's onder winterse omstandigheden minder bereik. Doordat een Sitibike zwaarder is dan een gewone e-bike fiets, is het bereik lager dan bij een e-bike fiets. Bij dagelijks of intensief gebruik dient u dus eerder of vaker op te laden.
Als u -zoals in de praktijk het meest gebeurt- meestal met ondersteuning PAS2 of PAS3 rijdt, dan gaat een acculading van de accu van een Sitibike zo'n 40 km mee. Hoe zit dat? Volgens de fietstest van het AD zou een 550 Watt accu u zo'n 46 km brengen op een gewone e-bike (regel: 12 km per 100 Watt). Met ondersteuning PAS1 of PAS2 zal dit uiteraard meer zijn, dan wanneer u ook PAS3, PAS4 en PAS5 gebruikt, of veel optrekt, of andere verzwarende omstandigheden heeft. Actieradia tot wel 200 km, zoals door sommige fabrikanten voor 'gewone e-bikes' wordt opgegeven, is volgens het AD een fabeltje. Bij een ANWB-test in 2021 bleek dat de actieradius van budget e-bikes gemiddeld maar 52 km was, en van dure e-bikes maximaal 72 km.
Wilt u bewust zelf 'normaal' trappen? Zet hem dan in PAS1 of PAS2.
Het opladen van een bijna lege accu duurt zo'n 5 uur, maar na 1 of 2 uur laden is de accu al weer goed bruikbaar, omdat het grootste deel van de accu snel oplaadt. De accu kan zo'n 1000 keer herladen of gebruikt worden. U kunt ook kiezen voor onze XL-accu, voor meer trekkracht en grotere actieradius.
Optioneel: XXL accu, of 2 accu's, voor extra actieradius!
Is de standaard accu van 560 Watt voor u net niet toereikend? Dan kunt u er ook voor kiezen om voor een paar tientjes meer een XXL accu te laten monteren, met minimaal 750 Watt vermogen.
Wilt u langere ritten maken? Het is ook mogelijk om (direct bij de bouw van de fiets, of naderhand) twee accu's te laten monteren!
Daarmee heeft u dan het dubbele bereik. Is de ene accu bijna leeg? Dan kunt u de power-kabel uit de accu trekken en deze in de tweede accu pluggen, waarna u verder kunt rijden.
Tips:
Tip 1: Lange rit gemaakt? Laad de accu daarna meteen weer op, dan is de fiets weer startklaar voor de volgende rit. Tip 2: Check de display; Accu vol? Dan de oplaadkabel liever uit het stopcontact. Tip 3: Gebruikt u de fiets een tijdje niet? Laad dan af en toe op, om te zorgen dat de accu nooit volledig leeg komt te staan. Tip 4: Zorg dat de fietsbanden altijd hard zijn opgepompt (3,5 tot 4 Bar / 58 psi), zodat u minder rolweerstand heeft.
De accu van een FoxiBikes fiets is vast gemonteerd. Deze is niet verwijderbaar, om bijvoorbeeld de losse accu binnen of elders op te laden. Net als bij een electrische of hybride auto is er een ingang in het zijpaneel, waar u de kabel van de oplader kunt inpluggen, wanneer u wilt opladen aan een 230 volt stopcontact. Standaard met een 1,5 m kabel, optioneel is een 5,0 m oplaadkabel verkrijgbaar.
Hoewel sommige aanbieders van e-bikes en accu's u soms een nogal rooskleurig beeld voorspiegelen, moeten we realistisch zijn, en gaan wij er bij FoxiBikes van uit dat een accu en e-bike motor, bij gebruik van vijf dagen per week en regelmatig opladen, gemiddeld zo'n vier jaar zal meegaan en dat dan mogelijk de kwaliteit zal afnemen. Op een gegeven moment zal de set dan vervangen moeten worden. Dit kan door FoxiBikes verzorgd worden.
Een Sitibike is degelijk en robuust
De fietsen van FoxiBikes, en dus ook de Sitibike, zijn zeer degelijk en robuust. Hoe is een Sitibike opgebouwd?
Het frame is gemaakt van stalen kokers. De e-bike wielset is van een gerenommeerd merk. Het fietswiel met versnellingen en terugtraprem is van Japans / Duitse degelijkheid. De schijfrem is groot en solide. De achterwielen zijn motorwieltjes. De achtervering is van een motor. De besturing is een systeem met tandwielen. De overbrenging van de besturing verloopt via stuurstangen en kogelgewrichten. Alle draaiende delen van de besturing en ophanging zijn gemonteerd in zware lagers. Alle electronica en elektrische onderdelen zitten spatwaterdicht verborgen. Kortom: de fiets is opgebouwd uit zeer solide onderdelen, die geen of weinig onderhoud behoeven, met als doel dat ze probleemloos jaren en jaren en jaren meegaan.
FoxiBikes Sitibike 2.0 frame
Optioneel: een (regen)overkapping
Bij de Sitibike is een losse (regen)overkapping verkrijgbaar. Deze lichtgewicht overkapping van kokers en polyester laat zich eenvoudig als een tentje met tentstokken opbouwen. (...) De regen-overkapping is 75 cm breed en loopt over vrijwel de gehele lengte van de fiets, zodat u droog blijft. meer info
Kies de kleur van uw Sitibike
Het frame van FoxiBikes fietsen wordt gepoedercoat. Hierbij kunt u kiezen uit minimaal 154 RAL-kleuren; klik hiernaast het plaatje aan, om alle beschikbare RAL-kleuren te bekijken. De pvc-delen, ook wel het 'bodywork' genoemd, zijn standaard zwart, maar kunnen op verzoek tegen meerprijs in een RAL-kleur- gespoten worden.
Sitibike mogelijk vergoed (WMO, WLZ)
Wanneer u een Sitibike aanschaft wegens medische redenen, bijvoorbeeld omdat u minder-valide bent of niet meer op een normale fiets kunt fietsen, dan kunt u informeren of de aanschaf mogelijk geheel of gedeeltelijk vergoed kan worden vanuit de WMO (Wet Maatschappelijke Ondersteuning) die door uw gemeente wordt uitgevoerd, of vanuit de WLZ (Wet Langdurige Zorg) die door het CIZ (Centrum Indicatiestelling Zorg) wordt uitgevoerd. Meer informatie over vergoedingen vindt u hier.
Bijvoorbeeld de Gemeente Putten zegt: "Wij vinden het zeker van belang dat onze inwoners zo lang mogelijk mobiel blijven. Wanneer een inwoner via de WMO voor een dergelijk hulpmiddel in aanmerking komt, kan de inwoner hiervoor een Persoonsgebonden Budget vragen. Waarmee de aankoop van een vierwielige zitfiets (deels) bekostigd zou kunnen worden." (19-6-2020)
TIP: Gaat uw gemeente voor u een fiets aanschaffen via de WMO, vraag dan nadrukkelijk om de Sitibike of Sitibike Lowrider van FoxiBikes, zodat u niet alsnog bijvoorbeeld een driewielfiets in de maag gesplitst krijgt!
Waar is de Sitibike voor geschikt?
Geasfalteerde fietspaden buiten en binnen stad/dorp
Straten met bakstenen
Onverharde wegen (zoals zand of grind)
Meegaan in druk stadsverkeer
Fietstochten / tourtochten tot 40 km (afhankelijk van type accu)
Tourtochten langer dan 40 km (afhankelijk van type accu)
Dagelijks woon-werkverkeer, bijv. 20 km per rit
Naar de supermarkt fietsen en boodschappen meenemen
Licht oplopende wegen, normale bruggetjes
Zeer steile wegen, steile bruggetjes
Smalle bospaden
Korte bochtjes (mits voldoende breed)
Achteruit rijden of rollen (met de voeten)
Fietsen terwijl u weinig conditie of spierkracht heeft
Langzaam fietsen (bijv. 10 km p/u)
Snel fietsen (bijv. 15 tot 20 km p/u)
Andere fietsers inhalen
En verder
Bij aflevering (en in een online document) wordt verteld hoe u de accu van de e-bike-set het beste kunt behandelen. Deze instructies zijn belangrijk, want als u ze in acht neemt, doet u het langst met uw accu. Bij 'Garantie- en Onderhoudsplannen' leest u verder hoeveel garantie u op o.a. de accu heeft en hoe het gaat bij vervanging.
Een Sitibike vervoeren? Een Sitibike past in een standaard aanhanger (met twee meter lengte binnenruimte), in een grote bestelwagen (idem), en in een bestelbus (idem). Zet een Sitibike altijd vast aan het frame, nooit aan de wielen. Een Sitibike kan niet op een fietsendrager. Een Sitibike dient staand op zijn eigen vier wielen vervoerd te worden. Een door u bij FoxiBikes gekochte Sitibike kan bij u thuisbezorgd worden.
Onderhoud van de Sitibike verhoogt de levensduur
Een fiets is geen onderhoudsvrij voertuig. In die zin, dat onderhoud kan voorkomen dat er problemen ontstaan en het de levensduur kan verlengen. Vreemd genoeg laten veel mensen wel hun auto regelmatig onderhouden, maar vaak niet hun fiets. Terwijl dat zeker van belang is.
Bij de FoxiBikes fietsen is onderhoud ook belangrijk, ook omdat het van invloed kan zijn op uw garantie.
Bij de Algemene Voorwaarden & Garanties kunt u precies lezen waar u standaard wel of geen garantie op heeft, en hoe dat betrekking heeft op het onderhoud.
Het maakt niet uit wie het onderhoud aan uw fiets uitvoert -FoxiBikes, een lokale fietsenmaker, uzelf-, zolang het maar aantoonbaar en goed gedaan is, zodat u al uw recht op garantie behoudt.
De FoxiBikes fietsen zijn van hoge kwaliteit onderhoudsvrije of onderhoudsarme materialen gemaakt. Maar ook hier kan het desondanks geen kwaad om bijvoorbeeld eens per jaar de fiets even na te lopen. U kunt dit op eigen initiatief doen en uit (laten) voeren.
Meer foto's:
FoxiBikes Sitibike 2.0 is aan de voorkant 75 cm breed en past daarmee door alle gangbare deuren.
De zwarte 'lip' beschermt de aandrijving
tegen straatvuil, en hierin zitten ook de led-koplamjes.
FoxiBikes Sitibike 2.0 is een paar cm korter dan de gemiddelde 'gewone' fiets!
FoxiBikes Sitibike 2.0 geeft u een perfecte zithouding.
FoxiBikes Sitibike 2.0 heeft led-verlichting aan de achterkant, plus een grote reflector.
FoxiBikes Sitibike 2.0 heeft onder de stoel de 'accu-box', met de accu en electronische onderdelen.
FoxiBikes Sitibike 2.0 heeft op/aan het stuur een spiegel, e-bike display, bel, schakelmechanisme, handremmen.
FoxiBikes Sitibike 2.0 heeft 20 inch voorwielen, met drie remmen.
FoxiBikes Sitibike 2.0 rechter voorwiel, met de e-bike motor en schijfrem.
FoxiBikes Sitibike 2.0 is een plug-in hybride, met een stekkeringang (klepje) naar de 'vaste' accu.
FoxiBikes Sitibike 2.0 is naast de standaard stoel (foto) ook leverbaar met comfort-stoel en sport-stoel.
FoxiBikes Sitibike 2.0 heeft vering, sturende achterwielen, een instelbare stuurdemper, en (optioneel) de mogelijkheid
om achterop een FoxiBikes bagagerekje te plaatsen om nog meer tassen of andere materialen mee te nemen.
FoxiBikes' Sitibike 2.0 is uit! De vernieuwde versie (van herfst 2024) heeft minder bodywork, en meer zichtbaar frame. Er zitten nu drie i.p.v. twee remmen op.
Nieuwsgierig geworden naar de Sitibike?
Maak dan een afspraak om de Sitibike te komen bekijken en te testen bij FoxiBikes in Putten.
Wij helpen u graag.